به دنبال حقمان هستیم، ما را سیاسی نکنید

سخنگوی معترضان مسکن مهر پردیس گفت: تجمعات ما سیاسی نیست و ما تنها درخواست آن را داریم تا لیست هزینه ها را به ما بدهند تا بدانیم برای په پول بیشتری می پردازیم. نبی الله قدیری به خبرگزاری موج گفت: هیچ یک از تجمعات ما سیاسی نبوده و ما در جلساتی که با شرکت عمران پردیس داشتیم به آنها گفتیم که دلیل این تجمعات اعتراضی عدم شفافیت قیمت ها مسکن مهر پردیس است.

وی افزود: این وعده به ما داده شده بود که واحدهای مسکن مهر 18 ماهه به اتمام می رسند و تحویل خواهند شد اما ما شاهد بودیم که بسیاری از واحدها با تاخیری دو ساله پس از 40 ماه از زمان قرارداد به متقاضیان تحویل داده شده است... 

ادامه مطلب ...

معاون وزیر راه و شهرسازی: تجمعات مردم در مسکن مهر سیاسی است !!

محسن نریمان، معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان این که پروژه‌های مسکن مهر هیچ افزایش قیمتی وجود نداشته است، گفت: با متقاضیان مسکن مهر رقم ثابتی قرارداد بسته نشده است، آن‌ها قرارداد علی‌الحساب بسته‌اند و زمانی که هزینه مسکن را پرداخت نکنند خود به خود به سال‌های بعد احاله می‌شود که با افزایش تورم هر سال میزان پرداختی نیز افزایش می‌یابد.


مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید، تجمعات مردم در مسکن مهر را سیاسی دانست و ادامه داد: مسکن اجتماعی برنامه جدید دولت یازدهم است که پس از پایان یافتن پروژه مسکن مهر جایگزین آن می‌شود. این در حالیست که کلیه تجمعات صورت گرفته، توسط خود مردم و نمایندگان متقاضیان مسکن مهر برنامه ریزی و صورت گرفته است و تنها مطالبه به حق مردم، تحویل واحدها با قیمت های اعلام شده و در زمان مقرر بوده است نه بخاطر اهداف سیاسی . وی توضیح نداد که چرا نباید مردم به دلیل خلف وعده های مکرر مسئولین و همچنین افزایش قیمتهای بی منطق، معترض باشند !..
ادامه مطلب ...

ساخت بیش از یک میلیون واحد مسکن مهر با تأسیسات زیربنایی در دولت قبل

وزیر سابق مسکن و شهرسازی گفت: در طول 4 سال یک میلیون و 180 هزار واحد ساخته و تحویل مردم داده شده که الزاما تأسیسات زیربنایی هم داشته است، چرا دولت یازدهم در دو سالی که گذشت نتوانست چنین کاری انجام بدهد؟

علی نیکزاد، وزیر سابق مسکن و شهرسازی، در خصوص اظهارات آخوندی مبنی بر این که از ابتدا برای مسکن مهر تأسیسات زیربنایی و روبنایی در نظر نگرفته بودند، اظهار داشت: در دولت قبل حدود 2 میلیون و 120 هزار واحد مسکن روستایی پیش‌بینی شده بود که از این تعداد بالغ بر 1 میلیون و 600 هزار واحد آن به پایان رسید؛ 500 هزار واحد با پیشرفت 30 درصد نیز برای تکمیل به دولت یازدهم محول شده است..  ادامه مطلب ...

رسایی: تکمیل مسکن مهر یکی از اولویت‌های تعهدات این دولت در شعارهای تبلیغاتی‌اش بود

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آقای آخوندی گفته که در دولت سازندگی وقتی وزیر مسکن بوده، ایده مسکن مهر را خودش ابداع کرده است، نمی‌دانم که چه شد این ایده بعدها مزخرف نامیده شد؟

حجت الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح وزیر راه و شهرسازی در سخنانی گفت: همکاران محترم، امروز استیضاح در حالی در حال برگزاری است که پیش از این دو سال از وزیر راه صورت گرفته است. آقای آخوندی در سال 92 بعد از وعده‌هایی که در صحن علنی مجلس دادند، با اختلاف 8 رأی وزیر شدند و این رأی شکننده این توقع را ایجاد کرد که وی نسبت به وعده‌هایش توجه داشته باشد. اما آقای آخوندی گفت که فرصت نداشتم و هنوز نتوانستم به وعده‌هایم در رأی اعتماد عمل کنم تا محقق شود...  ادامه مطلب ...

کندی تعمدی و برنامه ریزی شده سرعت ساخت و ساز مسکن مهر/سازندگان منتظر افزایش قیمت مجدد

در حالیکه دو هفته از مصوبه شورای پول اعتبار مبنی بر افزایش سقف کلی تسهیلات مسکن مهر از ۵۰ هزار میلیارد تومان به ۵۵ هزار و ۳۸۴ میلیارد تومان می گذرد گزارش‌ها حاکی از این است که سرعت ساخت و ساز و نصب انشعابات مسکن مهر سرعتی نداشته است.

بنابراین گزارش، به نظر می رسید تصویب افزایش 5500 میلیارد تومانی خط اعتباری مسکن مهر از سوی شورای پول و اعتبار قفل معرفی پروژه‌ها برای قرارداد 30 میلیون تومانی مسکن مهر را که از آخر اردیبهشت ماه امسال متوقف شده بود، را باز کند اما هنوز نه تنها خبری از باز شدن این قفل به گوش نمی رسد بلکه خبرها حاکی از این است که برخی سازندگان همچنان به افزایش قیمت مجدد مسکن مهر معتقد هستند و امیدوارند که باز هم دستورالعمل چهارمی در راه باشد. یک مقام مسئول گفت  برخی از سازندگان مسکن مهر در پردیس و پروژه ابریشم روند ساخت و ساز را به حدی کند کرده اند که دولت مجبور شود باز هم افزایش قیمت و دستورالعمل چهارمی را ابلاغ کند.

ادامه مطلب ...