معاملات مسکن مهر ساده‌تر می‌شود

وزارت راه‌وشهرسازی بعد‌ از ابطال اولین مجوزی که د‌ر روزهای پایانی عمر کاری د‌ولت د‌هم برای خرید‌ و فروش واحد‌های مسکونی‌مهر صاد‌ر شد‌، ماه گذشته جلوی اجرای مجوز د‌وم را که د‌ر همان اوایل فعالیت کابینه یازد‌هم به تصویب هیات‌د‌ولت رسید‌ نیز گرفت تا د‌ر یکی د‌و هفته‌ آیند‌ه، مسیر معاملات این نوع آپارتمان‌ها را باز هم ساد‌ه‌تر کند‌.

مسوولان مسکن‌مهر د‌ر نظر د‌ارند‌ با ابلاغ سومین مجوز به مالکان مسکن‌مهر، همه شرط و شروط‌های قید‌‌شد‌ه د‌ر د‌و مجوز قبلی را از جلوی پای متعاملین این واحد‌ها حذف کنند‌ تا خرید‌ار و فروشند‌ه مسکن‌مهر همچون سایر معاملات مسکن، بتوانند‌ آزاد‌انه برای نقل‌وانتقال این املاک تصمیم بگیرند‌ و اقد‌ام کنند‌.

ادامه مطلب ...

افزایش ۵ میلیون تومانی سقف تسهیلات مسکن مهر در دستورکار قرار گرفت

افزایش 5 میلیونی سقف تسهیلات مسکن مهر مجددا در دستورکار مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است، به طوری که گزارش‌هایی برای متقاعد کردن نظر شورای پول و اعتبار در این زمینه آماده ارسال به بانک مرکزی است.

پس از مدت‌ها مسکوت ماندن بحث افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر به تازگی تیمی از کارشناسان سازمان ملی زمین و مسکن و برخی زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده تا گزارش‌های نهایی خود را به مسئولان ارشد این وزارتخانه و بانک مرکزی ارائه کنند.

ادامه مطلب ...

شورای راهبردی مسکن مهر تشکیل شد/ برگزاری اولین جلسه در هفته جاری

شورای راهبردی مسکن مهر برای حل مشکلات این پروژه به ریاست آخوندی تشکیل و اولین جلسه شورا در هفته جاری برگزار می‌‌شود.

بنابر این گزارش، اعضای این شورا را آخوندی، مهرآبادی، سیدمحمد پژمان رئیس سازمان ملی زمین و مسکن، نریمان مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید، عبده تبریزی مشاور وزیر، سید رضا هاشمی مشاور وزیر و ایزدی مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران تشکیل می‌دهند.

جلسه اول این شورا که به احتمال زیاد در هفته جاری تشکیل می‌شود قرار است موارد مربوط به مسکن مهر را بررسی کند. یکی از مواردی که قرار است این شورا آن را بررسی و تصویب کند بحث نقل و انتقال مسکن مهر است که ظاهرا دستور‌العمل و پیش‌نویس جدیدی برای آن نوشته شده و قرار است پس از تصویب در این شورا با ابلاغ آخوندی وزیر راه و شهرسازی اجرایی شود. (به ادامه مطلب مراجعه فرمایید)

ادامه مطلب ...

یک جعبه‌ نامه برای تسهیلات ۲۲ هزار مسکن مهر/ بانک مسکن: خط اعتباری نداریم

امید محمدی در پاسخ به این سوال که ظاهرا بیش از 22 هزار واحد مسکونی مهر ( 99 ساله ) بنیاد مسکن معطل دریافت تسهیلات مسکن مهر از بانک مسکن هستند، گفت: 22 هزار واحد مسکونی مهر که عملیات ساخت آن در زمین‌های 99 ساله از 6 ماه دوم سال گذشته آغاز شده معطل دریافت تسهیلات مسکن مهر از سوی بانک مسکن هستند.
وی با تاکید بر اینکه البته یک سری از این واحد‌های مسکونی با دریافت آورده متقاضیان مسکن مهر در حال ساخت هستند ادامه داد: این 22 هزار واحد مسکونی در زمین‌های 99 ساله توسط انبوه‌سازان و گروه‌های ساخت در حال احداث هستند.
ادامه مطلب ...

کار گروه تامین اعتبار امور زیرساختی مسکن مهر تشکیل شد

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: به دستور معاون اول رییس جمهوری، کار گروه تامین اعتبار امور زیرساختی مسکن مهر تشکیل شده است.

به نقل از سایت خبری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، احمد اصغری مهرآبادی افزود: این کار گروه متشکل از نمایندگان رییس جمهوری و نمایندگان وزرای راه و شهرسازی و نیرو است و در جلسه هفته آینده در خصوص تامین اعتبار و برنامه ریزی های آینده، تصمیم گیری می شود. 

وی همچنین از تکمیل تمامی پروژه های مسکن مهر کشور تا پایان سال 94 خبر داد و گفت: تکمیل پروژه های مسکن مهر کشور با جدیت دنبال می شود.

ادامه مطلب ...