احتمال‌ افزایش‌ وام مسکن‌ مهر به‌ 30‌ میلیون‌ تومان

با بازنگری طرح جامع مسکن مبنی بر اتمام بررسی بخش جمعیت و اقتصاد کلان و ادامه بررسی در بخش زمین و مسکن وعده داده شد که جمع بندی نهایی این طرح در روزهای آینده ارائه شود.


شورای هماهنگی مسکن در چهارمین جلسه خود با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونان با ارائه گزارش دولت درباره خروج از رکود، درباره آخرین وضعیت مسکن مهر، مشکلات و پیشنهادات برای تسریع در انجام کار بحث و بررسی صورت گرفت.


در این جلسه مقرر شد در خصوص بهبود روند صدور دفترچه فروش اقساطی در استان تهران و دو استان دیگر بررسی لازم صورت گیرد و نتایج در جلسات بعدی شورای هماهنگی مسکن ارائه شود.

همچنین در چهارمین جلسه شورای هماهنگی مسکن مقرر شد تا پیشنهاد ارائه شده مبنی بر افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر به 300 میلیون ریال بررسی و نتیجه در جلسات بعدی ارائه شود.

تداوم سردرگمی متقاضیان مسکن مهر پرند با وجود تفکیک خوش‌حساب‌ها از بدحساب‌ها

چندی پیش شرکت عمران پرند طرح افتتاح پروژه‌های مسکن مهر را در پنج اولویت تیر، شهریور ، مهر، بهمن، اسفندماه سال‌جاری و نیمه اول سال آینده اعلام کرد تا شاید به این وسیله روند کُند این طرح که اعتراض بسیاری از متقاضیان را به دنبال داشته، متوقف کند. بر این اساس در اولویت اول (ماه جاری) 12 هزار و 421 واحد، در اولویت دوم (شهریور 93) 13 هزار و 899 مسکن مهر، در اولویت سوم (بهمن 93) 12 هزار و 312 واحد، در اولویت چهارم 3 هزار و 875 واحد و در اولویت پنجم (نیمه اول سال 94) نیز 24 هزار و 794 واحد با شرط تامین آورده از سوی متقاضیان و خدمات زیربنایی قابل افتتاح است.

یکی از متقاضیان مسکن مهر پرند در این‌باره گفت: دو سال است که منتظر تحویل واحد مسکن مهرم هستم، با وجودی که تمام آورده را پس از اعلام شرکت عمران پرند واریز کرده‌ام، اما هنوز بلاتکلیفم و نمی‌دانم مسکن مهر را تحویل می‌گیرم یا خیر.

ادامه مطلب ...

تعطیلی پروژه‌های"مسکن‌مهر" به نفع پیمانکاران نیست

رهبر گفت: تعطیلی پروژه های مسکن مهر به بهانه افزایش قیمت به نفع پیمانکاران نیست.

ایرج رهبر با بیان این‌که حجم ساخت پروژه مسکن مهر بسیار بالا بود، گفت: ساخت نیمی از پروژه‌های مسکن مهر به اتمام رسیده و نیمی دیگر که باقی مانده باید هرچه سریعتر به متقاضیان تحویل داده شود. 

وی در ادامه افزود: مشکلاتی که به دلیل محدودیت منابع مالی ایجاد شد سرعت کار افت کرد. 

ادامه مطلب ...

تامین خدمات زیر بنایی مسکن مهر در پردیس همچنان با مشکل مواجه است

مدیر عامل شرکت عمران پردیس با بیان این که تامین خدمات زیر بنایی پروژه های مسکن مهر در این شهرهمچنان با مشکل مواجه است از اعلام فراخوان تبدیل واحدهای 99 ساله به ملکی خبرداد.

ولی پورهمچنین در رابطه با عدم اعلام رسمی بخش نامه شماره 3 و افزایش قیمت در برخی پروژه ها گفت:بخش نامه شماره 3 در دیماه سال گذشته تصویب و اجرای آن قطعی است، اما در حال چانه زنی با پیمانکاران جهت کاهش قیمت هستیم و پس از گرفتن تخفیف ، رقم نهایی افزایش قیمت را به طور رسمی اعلام خواهیم کرد...

ادامه مطلب ...

تجمع اعتراض آمیز متقاضیان مسکن مهر البرز نسبت به افزایش قیمت

بیش از ۷۰ متقاضی مسکن مهر استان البرز امروز با تجمع در مقابل ساختمان وزارت راه و شهرسازی نسبت به افزایش قیمت مجدد و اعمال دستورالعمل شماره ۳ اعتراض کردند.


برخی از متقاضیان مسکن مهر در تماس با خبرگزاری فارس اعلام کردند که پروژه مسکن مهر شهرک ابریشم از ۸۷۵۷ واحد مسکونی تشکیل شده است و ما امروز اینجا جمع شده‌ایم، تا بگوئیم دیگر توان پرداخت افزایش قیمت مجدد را نداریم و نسبت به دستورالعمل شمار ۳ اعتراض داریم...
ادامه مطلب ...