مسئولان دولتی ازخواب غفلت بیدار شوند!/دولت از جیب مردم زیان بی‌توجهی به مسکن مهر را جبران می‌کند

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این که اجازه افزایش غیرقانونی مسکن مهر را نمی دهیم، از خواب غفلت برخی مسئولان دولتی انتقاد کرد و گفت: بیش از ۸۵ درصد مسکن مهر موفق بوده است.

سید مهدی هاشمی گفت: آخوندی وزیر راه و شهرسازی قبل، حین و بعد از رای اعتماد و روحانی رئیس‌جمهوری نیز قبل،‌حین و بعد از تنفیذ حکم -ریاست‌جمهوری- موضوع تکمیل پروژه‌های مسکن مهر را به‌عنوان یک تعهد و ضرورت همواره مورد تاکید قرار دادند اما متاسفانه در اجرا آن‌گونه مورد انتظار بود به موضوع -تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مسکن مهر- توجه نشد و مسکن اجتماعی به‌عنوان طرح جایگزین مسکن مهر که قرار است اشکالات آنرا نداشته باشد، معرفی شد. حال این‌که الان یکسال و اندی از عمر دولت یازدهم می‌گذرد، اگر توانستید یک تعریف درست و روشنی از این طرح بدهید ما هم می‌توانیم!

ادامه مطلب ...

کمبود امکانات رو و زیربنایی عامل اصلی نارضایتی تحویل گیرندگان مسکن مهر

موقعیت جغرافیایی و نبود امکانات روبنایی و زیربنایی در بسیاری از واحدهای تحویلی مسکن مهر مشکلات زیادی را برای بسیاری از ساکنین این واحدها که عموما از اقشار کم درآمد جامعه هستند، فراهم کرده است.

بررسی های انجام شده حاکی است که بیش از یک میلیون خانوار در واحدهای مسکن مهر ساکن شده اند که با احتساب تعداد خانواده های آنها هم اکنون حدود 4 میلیون نفر در سطح کشور در واحدهای مسکن مهر مستقر شده اند که بیشتر آنان از نبود امکانات مناسب خدمات شهری گله مند هستند. تاخیر در تحویل واحد مسکونی، کیفیت پایین اجرای ساخت و ساز در برخی از پروژه ها، دریافت وجه بیش از حد متعارف و دریافت مبلغ غیریکسان از اعضای برخی از تعاونی ها از عمده مشکلات مسکن مهر عنوان شده است.  ادامه مطلب ...

ابلاغ مصوبه وام ۳۰ میلیونی مسکن مهر تا ۱۵ روز آینده

محمدهاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن از ابلاغ مصوبه پرداخت وام ۳۰ میلیونی مسکن مهر تا ۱۵ روز آینده خبر داد و گفت: ۵۰۰ هزار واحد نیمه‌تمام شامل دریافت این وام می‌شوند.


پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی نوشت: محمدهاشم بت‌شکن با اشاره به تصویب افزایش مبلغ وام مسکن مهر از ۲۵ به ۳۰ میلیون تومان گفت: این افزایش وام، ۵۰۰ هزار واحد از پروژه‌های نیمه‌تمام را شامل می‌شود و از محل سقف ۵۰۰ هزار میلیارد ریال خط اعتباری‌ای که برای وام ساخت مسکن مهر در اختیار بانک مسکن قرار دارد، مصوب شده است.
مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه هنوز مصوبه شورای پول و اعتبار به بانک مسکن ابلاغ نشده، افزود: به محض اینکه ابلاغ شود، بانک آمادگی دارد برای آنکه زودتر فروش اقساطی به پایان برسد این میزان افزایش وام را به متقاضیان واحدهای نیمه‌تمام پرداخت کند. 
ادامه مطلب ...

هشدار به متقاضیان خرید واحدهای مسکن مهر در بازار آزاد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس نسبت به خرید و فروش واحدهای مسکن مهر در بازار آزاد به متقاضیان هشدار داد و گفت:‌ متقاضیان حتما نسبت به ثبت مراحل نقل و انتقال ملک در واحد حقوقی املاک شرکت عمران شهرهای جدید اقدام کنند.

حسن ولی پور با اشاره به تخلفاتی ممکن است در روند فروش واحدهای مسکن مهر رخ دهد، تاکید کرد:‌‌ اولا متقاضیان مطمئن شوند کسی که خود را مالک معرفی می کند، واقعا مالک واحدهای مسکن مهر است یا نه.

وی ادامه داد:‌ دوما ممکن است، مالکی واحد خود را به چند نفر بفروشد و بعد هم به شرکت عمران مراجعه و از امتیاز خود انصراف دهد در این صورت خریداران متضرر دسترسی به فروشنده هم ندارند.  ادامه مطلب ...

«مسکن مهر گران»؛ کلید واژه دولت یازدهم برای ناکارآمد نشان دادن یک طرح

با تمام شدن عمر دولت دهم طرح موفق مسکن مهر با سرنوشتی عجیب مواجه شد و به دلایلی از جمله اختلافات و لجبازی‌های سیاسی از سوی دولت یازدهم به صورت گسترده مورد هجمه قرار گرفت تا این موضوع به کلیدواژه‌ای پر تکرار دولت روحانی برای نشان دادن عدم کارآمدی طرح مسکن مهر تبدیل شود.

شهرهای پردیس و پرند نمونه بارزی از این نابسامانی است که مسکن مهر در این دو شهر طی ۱۶ ماه اخیر به‌جز «افزایش قیمت» در هیچ‌کدام از مؤلفه‌های دیگر مربوط به واحدهای مسکن مهر پیشرفتی نداشته است و گاها این واحدها نیمه‌تمام به متقاضیان تحویل داده می‌شود که در مجموع یک متقاضی مسکن مهر باید با هزینه کردن حداقل ۱۳ میلیون تومان، واحد مسکونی خود را قابل سکونت کند.

ادامه مطلب ...