نحوه افزایش قیمت هرمتر مسکن مهر/ مابه‌التفاوت ندارید، واحدتان را بفروشید!

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جزئیات نحوه افزایش قیمت حدود 100 هزار تومانی در واحدهای مسکن مهر، گفت: خریدارانی که پیش از این افزایش قیمت در دو دستورالعمل شماره یک و شماره دو که براساس آن، هر مترمربع مسکن مهر 40 و 15 هزار تومان افزایش داشت را پرداخت کردند ، از رقم افزایش قیمت در دستورالعمل جدید کم می‌شود و مابه التفاوت را می پردازند..

صومعلو در خصوص پرداخت این آورده، اظهار داشت: در حال حاضر اجازه نقل و انتقال پروژه های مسکن مهر را صادر کردیم، بنابراین خریداری که واحد را خریداری می کند، توان مالی دارد که این مابه التفاوت را در صورت عدم تامین فروشنده، پرداخت کند تا واحدها تکمیل شود؛ به همین جهت منتظر شدیم که اجازه نقل و انتقال را بدهیم و بعد از آن این ابلاغیه را صادر کنیم،زیرا اگر فروشنده‌ای نمی‌تواند این آورده را بدهد، خریدار جدید می‌تواند آن را جبران کند!!!

این ادبیات معاون محترم وزیر هم در نوع خودش جالب بود. پس دوستان عزیز، مشخص شد مسکن مهر صرفا یک پروژه ی نمادین بوده و هدف آن خانه دار کردن قشر کم درآمد جامعه نبوده! بنابراین از همین حالا باید به فکر فروش واحدهای تحویل نگرفته خودتان باشید! 

دستور افزایش هزینه مسکن مهر صادر شد/ هر متر مربع؛کمتر از 100 هزار تومان!

با سلام..متاسفانه علی رغم قول مسئولین مبنی بر عدم هرگونه افزایش قیمت مسکن مهر : 

معاون وزیر راه و شهرسازی از ابلاغ مابه‌التفاوت هزینه های ساخت پروژه های مسکن مهر خبر داد و گفت: دستور افزایش هزینه ساخت پروژه‌های مسکن مهر به میزان کمتر از 100 هزار تومان در هر مترمربع صادر شد.. به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید..  

ادامه مطلب ...

واحد‌های مسکن مهر پردیس 10 متر آب رفت!

خبرآنلاین: یکی از موارد مهمی که در تحویل مسکن مهر این روزها شاهد آن هستیم عدم پایبندی به قراردادهای منعقد شده میان سازنده ها و متقاضیان مسکن مهر است.اتفاقی که به تازگی در شهر پردیس برای برخی از متقاضیان رخ داده این است که متراژهای برخی واحدهای مسکونی در این شهر در زمان انعقاد قرارداد آب رفته است.

برخی از متقاضیان واحد‌های مسکونی مهر پردیس پس از انعقاد قرارداد متوجه شدند که بنای مفید واحدهای مسکونی آنها 10 متر کاهش یافته است.

  ادامه مطلب ...

واکنش شدید مردم نسبت به خبر درخواست افزایش قیمت مسکن مهر

در پی انتشار خبر درخواست افزایش قیمت مسکن مهر توسط رئیس کانون انبوه سازان به وزارت راه و شهرسازی، این موضوع واکنش شدید و عصبانیت متقاضیان مسکن مهر را در کلیه ی نقاط کشور در پی داشت که آثار آن را می توان در نظرات ثبت شده در بخش نظر کاربران خبرگزاریهای کشور پیرامون این موضوع مشاهده نمود.

همچنین با توجه به جزئیات این خبر که در همین وبلاگ نیز منتشر شده است و افزایش قیمت بیشتر شامل پروژه هایی که بیش از 10 الی 20 درصد پیشرفت نداشته اند خواهد شد، این موضوع متقاضیان مسکن مهر فاز 5 را نیز بر آن داشت تا با انجام برنامه ریزی جهت حضور حداکثری مقابل مجلس شورای اسلامی اقدام نمایند که علاوه بر این موضوع، در مورد حذف امکانات اساسی مانند انباری و پارکینگ و یا ساخت آنها در ازای دریافت وجه اعتراض نمایند. 

همچنین باتوجه به اینکه این افزایش قیمت شامل کلیه ی پروژه ها خواهد شد، از کلیه ی متقایان سایر فازها نیز برای این حضور دعوت به عمل آمده است که جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد. 


درخواست افزایش قیمت مسکن مهر به وزارت مسکن ارائه شد!!!

رئیس کانون سراسری انبوه سازان از پیشنهاد افزایش قیمت ساخت مسکن مهر خبر داد و گفت: پروژه هایی که پیشرفت کمتری دارند افزایش بیشتری خواهند دید (مثل فاز 5) و پروژه هایی که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت دارند کمتر شامل افزایش قیمت می شوند. 
 
ایرج رهبر در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به اینکه شنیده شده انبوه سازان پیشنهادی برای افزایش قیمت ساخت مسکن مهر به وزارت راه و شهرسازی ارائه کرده اند، اظهار داشت :پیشنهاد افزایش قیمت مسکن مهر حدود 10 تا 15 روز پیش به وزارت راه و شهرسازی ارائه شده است که بر اساس آن طبق پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکونی رشد قیمت ساخت مسکن مهر نیز متفاوت است.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت ساخت مسکن مهر هر متر 330 هزار تومان است تاکید کرد:در این پیشنهاد که بصورت جدول ارائه شده است ضرایبی دیده شده است که بر اساس آن طبق پیشرفت فیزیکی هر پروژه ای این افزایش قیمت ساخت متفاوت خواهد بود. رهبر ادامه داد:به عنوان مثال برخی از پروژه های مسکن مهر پردیس که به تازگی شروع شده و حدود 10 درصد پیشرفت داشته بیشتر رشد قیمت خواهد داشت و برخی از پروژه ها که 70 درصد رشد داشته اند، کمتر افزایش قیمت را تجربه خواهند کرد. رئیس کانون سراسری انبوه سازان گفت:با این روش قطعا سرعت ساخت و ساز مسکن مهر بیشتر می شد!!!

-------------------------
این مطلب سوالهای زیادی را در اذهان مردم به وجود می آورد...از جمله اینکه به چه دلیل درصد پیشرفت پروژه هایی مانند فاز 5 که همزمان با سایر پروژه ها آغاز شده تا این حد کم بوده است! که حال باید دچار افزایش قیمت شود آن هم بیشتر از سایر پروژه ها؟!! و در این میان تقصیر مردم مظلوم چیست که همواره باید هزینه تاخیر و کم کاریهای مسئولین و پیمانکاران را (و شاید سوء استفاده از موقعیت فاز 5 برای دریافت وجه بیشتر از مردم) پرداخت نمایند؟! 

همچنین باید از ایشان پرسید همانطور که به فکر منافع پیمانکاران و جلوگیری از وارد آمدن خسارت به آنها هستید، آیا طبق تعهدات، بابت تاخیر در ساخت، جریمه و خسارت مالی وارد شده به مردم را نیز پرداخت خواهید نمود؟!! آیا همانطور که با ارائه گزارش دقیق و با جزئیات فراوان، از افزایش قیمت مسکن مهر دفاع میکنید، خسارت ناشی از تاخیر در تحویل واحدها را نیز برای هر فرد در طول یکسال محاسبه نموده اید؟!