آمار عجیب و نا امید کننده از طرح‌ مسکن‌ مهر

در حالی مسئولان وزارت راه و شهرسازی بر اتمام مسکن مهر تا سال آینده تاکید می‌کنند که پروژه‌های این طرح یک رکورد جدید را ثبت کرده و در سه ماه اخیر یک درصد پیشرفت فیزیکی داشته است!!

از دیماه سال گذشته تا مردادماه امسال بر اساس اظهارات مسئولان وزارت راه و شهرسازی پروژه‌های مسکن مهر ۳ درصد پیشرفت فیزیک داشت. یعنی ماهانه چیزی حدود ۴۲ صدم درصد. این در حالی بود که نریمان، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید- اواسط مردادماه سال‌جاری پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر را ۷۵ درصد اعلام کرد. این بدان معنا بود که در هفت ماه (دیماه ۹۲ تا مردادماه امسال) پروژه‌های مسکن مهر ماهانه ۴۲ صدم درصد پیشرفت فیزیکی داشتند...

  ادامه مطلب ...

مطالبه کمک هزینه پیمانکاران مسکن مهر پردیس از متقاضیان!

صدفی متقاضی دریافت مسکن مهر شهر جدید پردیس در این خصوص گفت: ما حدود ۴ سال پیش ثبت نام کردیم و طبق قرار داد میبایست مبلغ ۲۸ میلیون تومان پرداخت میکردیم. وی با اشاره به پرداخت مبلغ فوق و دریافت قرار داد محضری ادامه داد: ما انتخاب واحد کردیم و طق قرار داد مقرر شد که خانه ما را تا شهریور ماه سال ۹۱ تحویل دهند.

صدفی از درج بندی در این قرار داد مبنی بر پرداخت ماهیانه نیم درصد غرامت بازای عدم تحویل ملک در تاریخ مقرر سخن به میان آورده و توضیح داد: نه تنها غرامتی به ما پرداخت نشد بلکه یک سال و نیم پیش به بهانه تورم و برخی دیگر از مسائل مبلغ ۳.۵ میلیون تومان دیگر از ما گرفتند.

  ادامه مطلب ...

تجمع اعتراض آمیز ساکنان مسکن مهر اسلامشهر

جمعی از مردم شهرک مسکن مهر ضیاآباد اسلامشهر در اعتراض به بی توجهی مسئولان به این شهرک تجمع کردند. به نظر می رسد مشکل جاده این شهرک برجسته ترین مشکل مردم به شمار می رود و در همین راستا یکی از ساکنان این شهرک اظهار داشت: عدم احداث جاده مختص به شهرک ضیاآباد باعث شده است تا اهالی محله برای دسترسی به جاده اصلی از مسیرهای فرعی و غیرقانونی تردد کنند و در این ترددها تا کنون بارها شاهد تصادف و حوادث ناگوار بوده ایم.


تکمیل نشدن بیمارستان  شهرک مسکن مهر و نبود فضای سبز نیز بخش دیگری از مشکلات اهالی این محله است،ضمن این که دانش آموزان این شهرک به جز محصلین مقطع ابتدایی برای تحصیل باید راهی مدارس سایر مناطق شهرستان شوند.
 
ادامه مطلب ...

ابلاغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار تأمین آب و برق مسکن مهر/ خبری از سهم ۷۰۰ میلیارد تومانی دولت نیست

وزیر نیرو با بیان اینکه اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی تأمین خدمات زیربنایی مسکن مهر که ماه گذشته از سوی نوبخت به وزارت نیرو ابلاغ شد، از سوی این وزارتخانه به استان‌ها ابلاغ شد، گفت: این اعتبار بیش از اعتبار سالانه وزارت نیروست.

 

حمید چیت‌چیان در پاسخ به این سؤال که آیا وزارت نیرو عملیات اجرایی سهمیه‌بندی و پرداخت اعتبار برای تأمین زیرساخت‌های مسکن مهر (آب و برق) را آغاز کرده است، گفت: پس از ابلاغ 300 میلیارد تومان اعتبار از سوی نوبخت معاون برنامه‌‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در ماه گذشته به وزارت نیرو، این وزارتخانه نیز اقدامات خود را برای پرداخت این اعتبارات به استان‌ها انجام و آغاز کرد.

   ادامه مطلب ...

تکمیل مسکن مهر با تعهدات قبلی قول وزیر راه و شهرسازی به مجلس است

علیرضا خسروی اظهار کرد: اظهارات وزیر راه و شهرسازی در این‌باره که تحویل واحدهای مسکن مهر بر اساس تعهدات قبلی شدنی نیست با قول و قرار قبلی وی تناقض دارد. وزیر راه و شهرسازی هم در مجلس و هم در کمیسیون عمران اعلام کرد که مسکن مهر را با تعهدات قبلی به اتمام می‌رساند.


وی با اشاره به طرح نود و چند سئوال از وزیر راه و شهرسازی، خاطرنشان کرد: بخش عمده این سوالات مربوط به مسکن مهر بود و فقط به این شرط آخوندی این سوالات را پشت سر گذاشت که قول داد که مسکن مهر را با تعهدات قبلی به پایان می‌رساند...
 
ادامه مطلب ...