ابلاغ ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار تأمین آب و برق مسکن مهر/ خبری از سهم ۷۰۰ میلیارد تومانی دولت نیست

وزیر نیرو با بیان اینکه اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی تأمین خدمات زیربنایی مسکن مهر که ماه گذشته از سوی نوبخت به وزارت نیرو ابلاغ شد، از سوی این وزارتخانه به استان‌ها ابلاغ شد، گفت: این اعتبار بیش از اعتبار سالانه وزارت نیروست.

 

حمید چیت‌چیان در پاسخ به این سؤال که آیا وزارت نیرو عملیات اجرایی سهمیه‌بندی و پرداخت اعتبار برای تأمین زیرساخت‌های مسکن مهر (آب و برق) را آغاز کرده است، گفت: پس از ابلاغ 300 میلیارد تومان اعتبار از سوی نوبخت معاون برنامه‌‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در ماه گذشته به وزارت نیرو، این وزارتخانه نیز اقدامات خود را برای پرداخت این اعتبارات به استان‌ها انجام و آغاز کرد.

   وزیر نیرو ادامه داد: طبق برآوردهای انجام شده برای تکمیل آب و برق واحدهای مسکن مهر 5 هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اما باید اذعان کنیم که این رقم بیش از کل اعتبارات سالانه وزارت نیرو است.

 

چیت‌چیان افزود:‌ پس بنابراین ما برای تکمیل آب و برق مسکن مهر نیازمند همکاری بانک‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط هستیم.

 

اواسط شهریورماه سال جاری جلسه‌ای برای تأمین خدمات زیربنایی مسکن مهر با حضور مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازی، وزارت نیرو، نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

 

در این جلسه نوبخت به جهانگیری و سایر مسئولان ارشد وزارتخانه‌ها قول داد تا 700 میلیارد تومان را دولت و 300 میلیارد تومان را وزارت نیرو برای تأمین خدمات زیربنایی مسکن مهر تا پایان شهریور تقبل کنند.

 

آن اعتبار 300 میلیارد تومان را نوبخت، اگرچه با تأخیر اما در اواسط مهرماه به وزارت نیرو ابلاغ کرد، اما با گذشت بیش از 2 ماه از وعده خود، هنوز از این 700 میلیارد تومان خبری نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد