پیشرفت فیزیکی مسکن مهر منفی شد!

بررسی آمار شرکت عمران شهرهای جدید از دی ۹۲ تا دی‌ماه ۹۴ نشان می‌دهد مسکن مهر چند شهر جدید کشور نه‌تنها پیشرفتی نداشته بلکه عقبگرد نیز داشته است، مسکن مهر شهرهای هشتگرد، بینالود و شیرین‌شهر به‌طور میانگین حدود ۴.۵ درصد پسرفت فیزیکی داشته‌اند.
 اواسط دی‌ماه سال 92 بود که محسن نریمان در نخستین نشست خبری خود با شور و هیجانی مثال‌زدنی با انتقاد از درخواست‌های مکرر پیمانکاران مسکن مهر برای افزایش قیمت پروژه‌های این طرح گفته بود: «انبوه‌سازان با چشم باز قراردادها را خواندند و آن را امضا کردند و متعهد هستند که این قراردادها را اجرا کنند. مدت زیادی از امضای این قراردادها نمی‌گذرد...  این قراردادها سال گذشته امضا شد در زمانی که دلار به 4هزار تومان تنه زده بود، بنابراین آنها نمی‌توانند بگویند با تورم آن‌چنانی روبه‌رو هستیم چرا که می‌دانستند با تورم‌هایی مواجه خواهند شد. در یک نگاه اصولی و مقرراتی پیمانکاران متعهدند به این قراردادها پایبند بوده و باید پاسخگو باشند، طبق قانون نیز با آنها برخورد خواهد شد».
 در همان روزها بود که شرکت عمران شهرهای جدید جدولی در رابطه با جدیدترین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر 19 شهر جدید کشور را منتشر کرد. بر این اساس بیشترین پیشرفت فیزیکی مربوط به شهرهای پرند با 81.41 درصد، سهند با 89.94 درصد، عالی‌شهر با 91.4 درصد و صدرا با 84.51 درصد بود. همچنین کمترین پیشرفت فیزیکی نیز در اختیار شهرهای امیرکبیر، پردیس و اندیشه به‌ترتیب با 28.41 درصد، 37.88 و 39.99 درصد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد