سه شنبه؛ برگزاری جلسه استیضاح کنندگان با وزیر راه و شهرسازی

طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی حدود ۲ ماه پیش با ۱۸ امضا تقدیم هیئت رئیسه شد. 
به گفته استیضاح کنندگان مشکلات مربوط به مسکن مهر ، راه های روستایی و شهری، راه آهن، عدم پاسخگویی وزارت مسکن به طرح های تملک اراضی و زمین، توزیع ناصحیح بودجه شرکت فرودگاه ها و عدم برنامه ریزی صحیح برای تامین هواپیما و خطوط پروازی برای مناطق مورد نیاز در کشور را از جمله مهمترین محورهای استیضاح آخوندی است. 


موسی الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی و یکی از طراحان طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از عدم اعلام وصول این طرح استیضاح اظهار داشت: امروز به مشاور آقای لاریجانی و دفتر حجت الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس، اعلام کردیم که اگر این طرح استیضاح هرچه سریع تر اعلام وصول نشود و یا برای تعیین تکلیف جلسه ای با حضور آخوندی برگزار نکنند، استیضاح کنندگان در جایگاه هیئت رئیسه تحصن می کنند.

گره کور مشکلات مسکن مهر بازشدنی نیست / پیشرفت 3 درصدی مسکن مهر

طبق آمارهای به دست آمده، پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید طی هفت ماه گذشته 3 درصد بوده که به طور میانگین ماهانه 42 صدم درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


مسکن مهر از سال 1386 کار خود را آغاز کرد و مقرر شد تعداد 2 میلیون و 320 هزار واحد مسکونی در قالب این طرح ساخته شود. 
بر اساس این گزارش، از تعداد 2 میلیون و 320 هزار واحد مسکن مهر تا کنون 725 هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده و 725 هزار خانوار توانستند برای اولین بار صاحب خانه شوند...
  
ادامه مطلب ...

روزنامه ایران: اختصاص کم بودجه به مسکن مهر

این روزنامه اعتراف کرده که دولت بودجه ناچیزی برای تکمیل مسکن مهر اختصاص داده است: جانشین نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در طرح ملی مسکن مهر با بیان اینکه از ابتدای پروژه مسکن مهر برخی ناهماهنگی‌ها در اولویت ‌بندی کلان پروژه‌ها موجب شده تا برخی از واحدهای آماده شده بدون آب و برق و فاضلاب بمانند و در عوض خدمات زیربنایی برخی واحدهای نیمه کاره تکمیل شود گفت: این نبود اولویت ‌بندی درست میان پروژه‌ها موجب شده تاکنون حدود ۱۵۰هزار واحد مسکن مهر دارای خدمات زیربنایی داشته باشیم که هنوز از نظر پیشرفت فیزیکی در مرحله خوبی نیستند.

مثلاً امور روبنایی نظیر جاده ساخته نشده یا حتی پیشرفت در احداث ساختمان ۷۰ درصد است اما زیرساخت‌های آب و برق و فاضلاب آن ایجاد شده است. وی افزود: از سوی دیگر می‌بینیم ۲۰۰هزار واحد تکمیل شده یا در مرحله نهایی وجود دارد که هنوز شبکه آب و برق و فاضلاب آن تکمیل نشده و امکان واگذاری انشعاب برای آن وجود ندارد. 

  ادامه مطلب ...

سیاست یک بام و دو هوا: تحویل مسکن مهر بدون امکانات زیربنایی

گرچه وزارت راه و شهرسازی بر تحویل واحدهای مسکن مهر با تمام امکانات تاکید دارد که هفته گذشته طی مراسمی 13700 مسکن این طرح در شهر پرند به متقاضیان واگذار شد اما فقط 70 درصد آنها از امکانات زیربنایی برخوردار بودند.

اواسط مردادماه سال‌جاری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران با انتقاد از عملکرد ضعیف وزارت نیرو در خدمات رسانی به پروژه‌های مسکن مهر از تحویل واحدهای این طرح بدون امکانات زیربنایی با اخذ تعهد محضری از متقاضیان خبر داد.

نریمان در این‌باره گفت:‌ «با توجه به این که وزارت راه حق انشعاب آب، برق و فاضلاب 400 هزار مسکن مهر را پرداخت کرده و با در نظر گرفتن فشار مردم در خصوص تحویل پروژه های ساخته شده از متقاضیان تعهد محضری می گیرم و از این به بعد آنها برای دریافت انشعابات واحدهای خود به وزارت نیرو مراجعه می کنند.»

 

ادامه مطلب ...

درخواست افزایش وام مسکن مهر پردیس

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: شرکت عمران پردیس افزایش مبلغ وام مسکن مهر را درخواست کرده است که با توجه به میزان هزینه اجرای پروژه‏های این شهر از 25 به 30 درصد افزایش پیدا کند.


حسن ولی ‏پور در خصوص قیمت نهایی واحدهای مسکن مهر پردیس اظهار کرد: قیمت نهایی واحدها در بحث دستورالعمل شماره سه تعریف و مبالغ نهایی مشخص شده است و مسیر تصویب خود را طی می‏کند که احتمالاً ظرف مدت دو هفته آینده طی فراخوانی به متقاضیان اعلام خواهد شد...
 
ادامه مطلب ...