همزمان با جلسه سوال از وزیر راه : تجمع متقاضیان مسکن مهر پرند و پردیس

جمعی از متقاضیان مسکن مهر پرند و پردیس امروز در اعتراض به تاخیر در تحویل و واگذاری واحدهای خود مقابل مجلس دست به اعتراض زدند.


تعداد معترضان به بیش از ۵۰۰ نفر می‌رسید و به گفته حاضران، دیگر متقاضیان مسکن مهر نیز قرار است به تدریج به جمع آنان افزوده شوند.
یکی از تجمع کنندگان گفت: اعتراض آنان به عدم عمل به تعهدات مسکن مهر وارد دومین روز خود شده و روز گذشته برخی نمایندگان مجلس با حضور در جمع آنان قول داده‌اند اعتراضشان را در قالب نظق پیش از دستور صحن علنی مجلس منعکس کنند.

متقاضیان معترض مسکن مهر در دست خود پارچه نوشته‌ای از سخنام مقام معظم رهبری مبنی بر تسریع و جدیت در اتمام و تحویل پروژه‌های مسکن مهر در دست دارند.

گزارش جلسه سوال از وزیر راه - آخوندی: من مسئول مسکن مهر نیستم!

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی سوال ملی علی‌اصغر زارعی، مهدی کوچک‌زاده، روح‌الله حسینیان و حمید رسایی نمایندگان مردم تهران از عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی درباره علت بی‌توجهی به پروژه‌های مسکن مهر و عدم پیشرفت طرح‌های این حوزه و تشدید مشکلات متقاضیان مطرح شد که پس از سخنان نماینده سوال‌کنندگان و توضیحات وزیر در نهایت مجلس از پاسخ‌های وزیر راه و شهرسازی قانع شد.

 

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال ملی نمایندگان با بیان اینکه به نظر من از جهت حقوقی نمی‌توان از وزیر راه و شهرسازی سوال مبتنی بر اصل ۸۸ درباره مسکن مهر پرسیده شود اظهار داشت: در عین حال با توجه به تصمیم هیات رئیسه مجلس در این‌رابطه گزارش می‌دهم و اگر وقت مبسوطی از سوی مجلس اختصاص داده شود گزارش مفصلی از این پروژه مهم ارائه خواهم کرد... 

ادامه مطلب ...

خسروی مطرح کرد: درخواست مناظره با آخوندی در خصوص مسکن مهر

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که موضوع استیضاح وزیر راه در حال پیگیری است از آخوندی و معاون وی در شرکت عمران شهرهای جدید برای برگزاری مناظره درخصوص طرح مسکن مهر دعوت کرد و گفت:اراده‌ای برای اتمام مسکن مهر وجود ندارد.

علیرضا خسروی گفت: بر اساس عقل ساخت و ساز و مهندسی اتمام واحدهای مسکن مهر در سال جاری ممکن نیست، خیلی واضح است. در این زمینه هم می‌توان صورت وضعیت و هم وضع ساخت و ساز را ملاک قرار داد، هر کدام از اینها را در نظر بگیریم می‌بینیم که تا پایان سال ۹۴ مسکن مهر تمام نمی‌شود..

ادامه مطلب ...

دلیل خواب برخی از پروژه‌های مسکن مهر چیست؟

اگرچه ۸۰ درصد منابع مردمی از محل افزایش هزینه ساخت مسکن مهر (طبق دستور‌العمل شماره ۳وزارت راه و شهرسازی) پرداخت شده است و مدیران بانک مسکن نیز از پرداخت تمامی بدهی‌های پیمانکاران مسکن مهر خبر می‌دهند و همچنین تأمین منابع هزار میلیاردی از طریق فروش زمین مسکن مهر پردیس نیز مورد تأیید مجلس قرار گرفت اما با این حال بسیاری از پروژه‌های مسکن مهر شهرهای جدید در خواب یا شبه‌خواب به سر می‌برند.


به‌رغم مقطوع بودن قیمت ساخت پروژه مسکن مهر در قراردادها، وزارت راه‌و‌شهرسازی طی فواصل مختلف با سه دستورالعمل افزایش قیمت ساخت موافقت کرده است که هزینه این افزایش قیمت‌ها را متقاضیان مسکن مهر پرداخت کرده‌اند... 
ادامه مطلب ...

پیش‌بینی اتمام ساخت مسکن مهر پردیس در پاییز ۹۶

در حالی رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران از تحویل بیش از ۹۰ درصد واحدهای مسکن مهر فازهای ۵ و ۹ پردیس خبر داده که با احتساب خوشبیانه پیشرفت فیزیکی ماهانه ۲ درصدی، این پروژه‌ها در پاییز سال ۹۶ به اتمام می‌رسند.

هم‌اکنون در فاز ۹ جدید مسکن مهر پردیس ۳ هزار و ۱۹۰ واحد در حال ساخت است که پیشرفت فیزیکی این واحدها ۳۸٫۸ درصد است. پیشرفت فیزیکی این فاز از مسکن مهر در شهریور ماه سال گذشته ۲۳ درصد بود، به عبارت دیگر این پروژه‌ها در ۸ ماه اخیر ماهانه ۱٫۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند...  ادامه مطلب ...