تورم 40 درصدی ناشی از مسکن مهر سخنی نسنجیده است/دولت یازدهم در مسئله مسکن هیچ سیاست شفافی ندارد


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: این ادعا که مسکن مهر تورم 40 درصدی به دنبال داشته سخن نسنجیده ای بود که از زبان وزیر اقتصاد مطرح شد و آقای رئیس جمهور هم آن را تکرار می‌کند.
مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات رئیس جمهور مبنی براینکه مسکن مهر موجب تورم 40 درصدی در کشور شده است گفت: آقای روحانی باید با استناد به عدد و ارقام نسبت به آنچه به عنوان پروژه مسکن مهر اتفاق افتاده است صحبت کند...
 
ادامه مطلب ...

5 نکته بر سخنان روحانی درباره مسکن مهر

دولت بهار: عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات دیروز رئیس جمهور درباره مسکن مهر و تورم 40 درصدی آن بر اقتصاد، پنج نکته را به عنوان انتقاد یادآور شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان سمنان با بیان اینکه پنج ایراد عمده در صحبت های رئیس جمهور واضح و مشخص است گفت: روحانی عنوان کرده بانک مرکزی 45 هزار میلیارد چاپ کرد و در اختیار بانک مسکن قرار داد، در حالی که همه این مبلغ در اختیار این طرح قرار نگرفت و 11 هزار میلیارد آن در دست بانک مسکن است که سود آنچنانی می گیرد.

علیرضا خسروی با اشاره به سخنان روحانی در مجمع سالیانه بانک مرکزی که گفته بود اثر آن پول برای مسکن مهر موجب تورم 40 درصدی و 45 درصدی نقطه به نقطه شد گفت: متاسفانه اظهارات دکتر روحانی درباره مسکن مهر و تورم حاصل از آن اظهارنظری کارشناسی نبود... (در ادامه مطلب)

 

ادامه مطلب ...

افزایش هزینه‌های دولت و مردم بدلیل تاخیر در اتمام پروژه‌های مسکن مهر

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: گلایه مردم این است که چرا دولت در پروژه مسکن مهر مطالبه بیشتری دارد، تاخیر در اتمام این پروژه هزینه‌های دولت و مردم را افزایش می دهد.


سید مهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور در مجمع سالیانه بانک مرکزی مبنی بر تورم ناشی از اجرای پروژه مسکن مهر گفت: مسکن مهر آشی است که دولت پیشین پخته و دولت هم موظف است که زحمت باقی مانده آن را تقبل کند.
 
ادامه مطلب ...

آیا پروژه مسکن مهر متوقف می‌شود؟

حسن روحانی و عباس آخوندی در دو نشست اقتصادی به انتقاد شدید از پروژه مسکن‌مهر پرداختند و سخنان آنان نشان می‌داد دولت تمایلی برای ادامه طرح مسکن مهر بعد از پایان تعهدات خود ندارد.

رئیس‌جمهوری با انتقاد از انتشار پول برای احداث مسکن مهر در سال‌های گذشته، اظهار داشت: با کدام مجوز این اتفاق رخ داد که بلافاصله در جیب مردم تأثیرگذاشت و اموال و قدرت و ارزش پول را پایین آورد. 

  ادامه مطلب ...

حملات تند آخوندی به مسکن مهر و دولت سابق در دانشگاه تهران

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن مهر کل اقتصاد ایران را از ریل خودش خارج کرد، در انتقادات تندی به دولت قبل گفت: باید از این تجربه درس عبرت بگیریم تا دیگر رئیس جمهوری به خودش جرات ندهد اینگونه با سرنوشت یک ملت بازی کند.

عباس‌ آخوندی وزیر راه و شهرسازی در بیست و سومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران طی سخنانی با اشاره به مسئله مسکن مهر یادآور شد: داستان مسکن مهر کل اقتصاد ایران را از ریل خودش خارج کرد و این تمرکز وحشتناک را در شهری بزرگ ایجاد کرد. این مساله تاکنون به عنوان پروژه تحقیقاتی در چند دانشگاه مورد توجه قرار گرفته است و بخش‌های مختلف آن اعم حوزه ساخت، حوزه معماری، پایداری، حمل و نقل و پرورش و آموزش آن در کدام دانشگاه‌ها به عنوان مسئله مورد توجه بوده است؟

  ادامه مطلب ...