حملات تند آخوندی به مسکن مهر و دولت سابق در دانشگاه تهران

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن مهر کل اقتصاد ایران را از ریل خودش خارج کرد، در انتقادات تندی به دولت قبل گفت: باید از این تجربه درس عبرت بگیریم تا دیگر رئیس جمهوری به خودش جرات ندهد اینگونه با سرنوشت یک ملت بازی کند.

عباس‌ آخوندی وزیر راه و شهرسازی در بیست و سومین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه تهران طی سخنانی با اشاره به مسئله مسکن مهر یادآور شد: داستان مسکن مهر کل اقتصاد ایران را از ریل خودش خارج کرد و این تمرکز وحشتناک را در شهری بزرگ ایجاد کرد. این مساله تاکنون به عنوان پروژه تحقیقاتی در چند دانشگاه مورد توجه قرار گرفته است و بخش‌های مختلف آن اعم حوزه ساخت، حوزه معماری، پایداری، حمل و نقل و پرورش و آموزش آن در کدام دانشگاه‌ها به عنوان مسئله مورد توجه بوده است؟

  وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آرزوی من این است که این مسائل مسئله دانشگاه شوند، ادامه داد: اگر این مسائل مسئله دانشگاه نشوند در حوزه جنگ سیاست باقی می‌مانند. ما وقتی می‌توانیم از مسکن مهر به عنوان یک عبرت و تجربه درس بگیریم که آن را در دانشگاه تبیین کنیم. تا دیگر رئیس جمهور دیگری به خودش جرات ندهد اینگونه با سرنوشت یک ملت بازی کند و چیزی حدود بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان به نظام بانکی کشور تحمیل کند. 

آخوندی گفت: دانشگاه ما باید اینگونه مسائل را تبیین کنند که یک بار دیگر در چرخه سیاست فرد دیگری نتواند در حوزه‌های پوپولیستی با سردادن شعارهای مردم فریبانه بار دیگر کشور را به سمت بیراهه ببرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد