یک جعبه‌ نامه برای تسهیلات ۲۲ هزار مسکن مهر/ بانک مسکن: خط اعتباری نداریم

امید محمدی در پاسخ به این سوال که ظاهرا بیش از 22 هزار واحد مسکونی مهر ( 99 ساله ) بنیاد مسکن معطل دریافت تسهیلات مسکن مهر از بانک مسکن هستند، گفت: 22 هزار واحد مسکونی مهر که عملیات ساخت آن در زمین‌های 99 ساله از 6 ماه دوم سال گذشته آغاز شده معطل دریافت تسهیلات مسکن مهر از سوی بانک مسکن هستند.
وی با تاکید بر اینکه البته یک سری از این واحد‌های مسکونی با دریافت آورده متقاضیان مسکن مهر در حال ساخت هستند ادامه داد: این 22 هزار واحد مسکونی در زمین‌های 99 ساله توسط انبوه‌سازان و گروه‌های ساخت در حال احداث هستند.
 وی در پاسخ به این سوال که دلیل عدم پرداخت تسهیلات مسکن مهر از سوی بانک مسکن چیست گفت: بانک مسکن اعلام می‌کند که خط اعتباری تمام شده است و متاسفانه علی‌رغم تمام تلاش‌ها هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.
محمدی ادامه داد: تاکنون یک جعبه‌ نامه به مدیرعامل بانک مسکن ارسال شده است و فعلا راه به جایی نبرده‌ایم.
وی افزود: تاکنون نامه‌نگاری‌های زیادی از سوی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر، آخوندی و سپس جهانگیری و سیف برای پرداخت تسهیلات مسکن مهر شده است اما فعلا که خبری نیست.
شورای پول و اعتبار روز 20 بهمن ماه سال گذشته سقف کلی تسهیلات مسکن مهر را از 48 هزار میلیارد تومان به 50 هزار میلیارد تومان افزایش داد و بانک مرکزی آن را ابلاغ کرد.
این افزایش 2 هزار میلیارد تومانی مصوبه دولت در اسفند ماه سال 91 در دولت یازدهم توسط شورای پول و اعتبار تصویب و سقف تسهیلات کلی مسکن مهر از 48 هزار میلیارد تومان به 50 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.
گزارش‌ها حاکی از این است که اگر چه شورای پول و اعتبار این افزایش سقف تسهیلات کلی مسکن مهر را برای سرعت دادن به اتمام پروژه‌های مسکن مهر و پذیرش تمام تعهدهای ایجاد شده دولت قبل اختصاص داده، اما ظاهراً بانک مسکن از اختصاص این 2 هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها و بستن پرونده طرح های باقی مانده به دلایل نامشخص خودداری می‌کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد