کندی تعمدی و برنامه ریزی شده سرعت ساخت و ساز مسکن مهر/سازندگان منتظر افزایش قیمت مجدد

در حالیکه دو هفته از مصوبه شورای پول اعتبار مبنی بر افزایش سقف کلی تسهیلات مسکن مهر از ۵۰ هزار میلیارد تومان به ۵۵ هزار و ۳۸۴ میلیارد تومان می گذرد گزارش‌ها حاکی از این است که سرعت ساخت و ساز و نصب انشعابات مسکن مهر سرعتی نداشته است.

بنابراین گزارش، به نظر می رسید تصویب افزایش 5500 میلیارد تومانی خط اعتباری مسکن مهر از سوی شورای پول و اعتبار قفل معرفی پروژه‌ها برای قرارداد 30 میلیون تومانی مسکن مهر را که از آخر اردیبهشت ماه امسال متوقف شده بود، را باز کند اما هنوز نه تنها خبری از باز شدن این قفل به گوش نمی رسد بلکه خبرها حاکی از این است که برخی سازندگان همچنان به افزایش قیمت مجدد مسکن مهر معتقد هستند و امیدوارند که باز هم دستورالعمل چهارمی در راه باشد. یک مقام مسئول گفت  برخی از سازندگان مسکن مهر در پردیس و پروژه ابریشم روند ساخت و ساز را به حدی کند کرده اند که دولت مجبور شود باز هم افزایش قیمت و دستورالعمل چهارمی را ابلاغ کند.

ظاهرا این روند کُند ساخت و ساز و نصب انشعابات باعث شده تا واحدی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران برای اولین بار زمان اتمام طرح مسکن مهر را با یک سال عقب‌گرد سال 1396 اعلام کند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر نیز اظهار داشته که مسکن مهر شاید تا سال 1395 تمام نشود.این در حالی است که وزیر راه و شهرسازی در ابتدای امر بر تکمیل مسکن مهر در سال 1394 تاکید کرده بود.

پیش از این خسروی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پیش بینی کرده بود که با روند فعلی، دولت تا سال 1400 هم نمی‌تواند واحدهای مسکن مهر را تحویل دهد.


از 2 میلیون 300 هزار واحد مسکن مهر که در دولت گذشته آغازشده است، همچنان بیش از 1 میلیون و 100 هزار واحد تکمیل نشده در مسکن مهر وجود دارد که در بلاتکیلفی به سر می برد.

هرچند که طبق اعلام رسمی مسئولان یک میلیون و 450 هزار واحد مسکن مهر فروش اقساطی شده است این در حالی است که طبق آمار اعلام شده توسط قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر تنها 1 میلیون 190 هزار واحد تحویل متقاضیان شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد