حرکت لاک پشتی مسکن مهر همچنان ادامه دارد !

بر اساس آمار موجود، دولت یازدهم مسکن مهر را با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفت و اکنون با حدود بیش از ۲۲ ماه این پروژه به حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی روبرو شده است. به عبارت دیگر می‌توان گفت دولت ماهی یک درصد در این بخش فعالیت کرده است.این آمار گویای ضعف عملکرد وزارت راه و شهرسازی در تحقق وعده هایش است.


احمد علی مقیمی -نایب رییس کمیسیون عمران مجلس- در این باره با اشاره به وضعیت نابه سامان مسکن مهر در کشور، گفت: هر چند که این طرح در دولت نهم و دهم آغاز شده است ولی تکمیل آن بر عهده وزارت راه و شهرسازی است که باید جامه عمل بدان بپوشاند ولی متاسفانه شاهد کوتاهی دولت فعلی در این خصوص هستیم...  وی بر این باور است که این معطلی در تکمیل واحد های مسکونی منجر به افزایش قیمت ملک و به تبع آن پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه و بر هم خوردن توازن در این بخش خواهد شد لذا وزارت راه باید رویه خود را تغییر دهد.

این عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه وزارت راه و شهر سازی، وزارت نفت، وزارت نیرو و وزارت کشور و وزارت آموزش پرورش متولی ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای مسکن مهر بوده ولی هر کدام به نوعی در انجام وظایف خود کارشکنی می‌کنند، گفت:همین امر موجب شده تا مسکن مهر بلاتکلیف بماند ضمن اینکه هیچ مجموعه ای اشتباهات خود را نمی پذیرد. با این وجود پیشرفت فعلی آن چیزی نیست که در برنامه‌ها پیش بینی شده بود دولت باید به تمام ثبت نام کنندگان مسکن مهر واحد های مسکونیشان را تحویل دهد.

کمبود منابع مالی از دیگر دلایل نبود تعادل بین عرضه و تقاضا است که این نماینده مردم بدان اشاره کرد و در توضیح آن اینگونه سخن گفت: برای رفع مشکل مسکن باید تزریق منابع به بخش ساخت آن صورت گیرد یعنی باید تسهیلات لازم در اختیار انبوه سازان قرار گیرید تا اینگونه ضمن صنعتی سازی ، قیمت تمام شده ساخت نیز کاهش یابد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد