مسکن مهر بازیچه سیاسی ؛ خلف وعده دولت در اتمام مسکن مهر

در حالی که بارها مسئولین وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده بودند پرونده مسکن مهر تا پایان سال 94 بسته می شود، معاون وزیر راه در امورشهرسازی و معماری در تازه ترین اظهارات خود گفته است : اگر طبق قول های داده شده کارها عملی شود پروژه های مسکن مهر طی 3تا 4سال آینده به اتمام می رسد.
بررسی اظهارات آخوندی در خصوص مسکن مهر نشان می دهد، وی  علیرغم وعده های خود و رییس جمهوری مبنی بر حمایت وتکمیل واحدهای باقی مانده مسکن مهر اعتقاد قلبی به این موضوع نداشته و کلاف این طرح در هم پیچیده همچنان سر دراز دارد...  در حالی که در زمان ثبت نام به متقاضیان مسکن مهراعلام شده بود از زمان ثبت نام ساخت و تحویل واحدهای مسکونی نهایتا 2 سال زمان خواهد برد ، اما در حال حاضر برخی پروژه ها با گذشت حداقل 5 سال و یا بیشتر به  متقاضیان تحویل داده نشده است.
البته هر چند پیش بینی می شد با تغییر دولت در انتخابات یازدهم پروژه مسکن مهر با دست اندازهای جدیدی روبرو شود و مدت زمان واگذاری بیش از آنچه که وعده داده شده بود به طول انجامد ولی تاخیر بوجود آمده بیش از حد انتظار بوده است و در حالی که بارها مسئولین وزارت راه و شهرسازی فعلی اعلام کرده بودند پرونده مسکن مهر تا پیان سال 94 بسته می شود، معاون وزیر راه در امورشهرسازی و معماری در تازه ترین اظهارات خود اتمام این پروژه را به سال 97 موکول کرده و گفته است : اگر طبق قول های داده شده کارها عملی شود پروژه های مسکن مهر طی 3تا 4سال آینده به اتمام می رسد.
مروری بر وعده های مسئولین دولت یازدهم در خصوص واگذاری و اتمام پروژه های مسکن مهر؛
فریبرز واحدی- مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در هفتم دیماه سال جاری با بیان این که مسکن مهر شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت استان تهران تا هفته دولت سال آینده (پایان شهریور94) به اتمام می رسد گفت: در خصوص مسکن مهر شهرهای پرند و پردیس نیز تلاش می کنیم طی سال های 94 و 95 این بار را از روی دوش دولت برداریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی از اتمام طرح های مسکن مهر تا پایان سال 94 خبر داد.
محسن نریمان - مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید بیست و سوم آذرماه سال جاری با اشاره به این که  20 درصد طرح های مسکن مهر درقالب شهرهای جدید در حال ساخت است افزود :.طرح های مسکن مهر در کل کشور 83 درصد پیشرفت داشته است و طرح های مسکن مهر تا پایان سال 94 به اتمام می رسد.
همچنین محسن نریمان – در تاریخ سوم مهر ماه سال جاری اظهار داشت:پروژه های مسکن مهر که از دولت قبل باقی مانده اند تا پایان سال 1394 به بهره برداری می رسند.
آخوندی وزیر راه و شهرسازی –بیست و یکم آبان ماه سال جاری- گفت:مسکن مهر 300 هزار خانواده در استان تهران را قرار است تا پایان سال آینده تحویل دهیم.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس-چهاردهم دیماه سال جاری از از آمادگی برای واگذاری 20 هزار مسکن مهر تا پایان سال خبر دا و گفت: تلاش می کنیم پرونده مسکن مهر پردیس را تا پایان سال اینده ببندیم.
تکمیل واحدهای مسکن مهر مشروط به تامین اعتبار
البته در میان قول و وعده های داده شده معاون وزیر راه و شهرسازی  در امور مسکن مهر و همچنین شخص وزیر طی اظهاراتی بسته شدن مسکن مهر در پایان سال آینده را مشروط  به تامین اعتبار مورد جهت تکمیل واحدها دانسته و به طورمثال مهر آبادی در دوازدهم مهر ماه سال جاری گفته است: برای مختومه شدن این پرونده حداقل به 5 هزار میلیارد تومان دیگر از محل اقساط تسهیلات اعطایی، اعتبار نیاز است و در صورت عدم تامین این اعتبار تکمیل این پروژه به دولت دوازدهم نیز کشیده شود.
آخوندی وزیر راه و شهرسازی در چهاردهم آبان ماه امسال گفته است: برای رفع مشکلات مسکن مهر،حداقل40 تا50 هزار میلیارد تومان نیاز است که در این شرایط تحقق این بودجه غیرممکن است.
با این تفاسیر به نظر می رسد طرح مسکن مهر که قرار بود روزی سقفی برای  اقشار کم درآمد بنا کند، بازیچه ای سیاسی  است برای دولتمردان.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد