واحدهای مسکن مهر کلنگی شده‌اند

رئیس اتحادیه مشاورران املاک تهران معتقد است واحدهای مسکن مهر سازه‌های ناپایداری دارند، تا حدی که برخی از این واحدها با وجود گذشت 2 سال از تولیدشان، خانه‌های کلنگی تلقی می‌شوند.

حسام عقبایی اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و یا هم سطح با ایران مانند مالزی و‌ ترکیه که در صنعتی‌سازی ساختمان پیشرو هستند، عموما طرح‌های ملی که دولت در آنها ورود کرده به صورت کاملا صنعتی تولید می‌شوند، اما متاسفانه این اتفاق در حوزه تولید ساختمان در مسکن مهر نیافتاد. حتی مسکن مهر سازه‌های پایداری نداشته و عمر مفید این سازه‌ها به علت ناپایدار بودن نه تنها کم‌تر از استانداردهای جهانی بلکه بسیار پایین‌تر از میانگین کشوری هستند. بر همین اساس نمی‌توان با گذشت 10 تا سال از عمر واحدهای مسکن مهر به آنها لقب کلنگی نداد...  

حتی اگر برخی واحدهای نوساز و دارای عمر 2 ساله هم اکنون مورد بازدید قرار گیرند، می‌توان آنها را کلنگی تلقی کرد. در مقابل سازه‌هایی در تهران وجود دارند که پایدار بوده و با وجود گذشت 50 سال از عمر آنها از آپارتمان‌های نوساز گران‌تر هستند. به عبارت دیگر مردم تمایلشان به خرید این آپارتمان‌های 50 ساله که حتی پیش از انقلاب نیز تولید شده‌اند، نسبت به واحدهای مسکونی نوساز بیشتر است چرا که از سازه‌های پایداری برخوردارند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد