پارکینگ‌نشینی، عاقبت متقاضی مسکن مهر

چگونه قیمت خانه ساخته‌ شده افزایش می‌یابد
یکی از متقاضیان مسکن مهر می‌گوید: طبق قراردادی رسمی با شرکت عمران، واحدی خریداری و کل پول درخواستی را واریز کرده‌ام. متاسفانه با گذشت یک سال و 9 ماه از موعد واگذاری قرارداد و با توجه به تکمیل شدن و اتمام کار بلوک، پس از 8 ماه هنوز از واگذاری آن اجتناب می‌کنند. اعلام کرده‌اند که منتظر باشید تا قیمت جدید به شما ابلاغ شود و سپس مابه‌التفاوت را بپردازید!
چه کسی جریمه دیرکرد 3 ساله را می‌پردازد؟
وی ادامه می‌دهد:  نکته جالب توجه اینجاست که طبق قرارداد فروشنده نیز تعهد داشته که خانه‌ها را تا اردیبهشت ماه سال 92 تحویل دهد. ولی کوچک‌ترین اشاره‌ای به این بند از قرارداد نمی‌کند. چه کسی جوابگوی ضرر و زیان این دیرکرد است. کدام ارگان و نهاد دولتی پیگیر حق ما خواهد بود؟  حالا چگونه هزینه کابینت و پکیج را تامین کنیم
یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر نیز درباره امکانات واحدها می‌گوید: یک سری از خدمات از جمله کابینت ، کولر ، پکیج و رادیاتور و... که در قرارداد ذکر شده حذف شده است، که خود مبلغ کلانی از مسکن را شامل می‌شود. به شرکت عمران و پیمانکار مراجعه کرده‌ایم و از آنها خواسته‌ایم در ازای این خدمات که حذف شده از آورده ما کسر شود، آنها نیز در پاسخ گفته‌اند که همین‌که واحدها را تحویل‌تان بدهیم باید کلاه‌تان را بالا بیندازید. نمی‌دانم آیا این ادبیات شایسته یک مسئول در جمهوری اسلامی است. ما همین پول را نیز به زحمت تامین کرده‌ایم، حالا چگونه هزینه کابینت و پکیج را تامین کنیم. 
پارکینگ‌نشینی عاقبت، متقاضی مسکن مهر
همچنین آقای احمدی یکی از متقاضیان مسکن مهر با اشاره به اینکه همه سرمایه خود را برای مسکن مهر هزینه کرده و خانه‌ای هم ساخته نشد، می‌گوید: به دلیل اینکه تمام پولی که داشتیم را برای مسکن مهر واریز کردیم و مسئولان نیز به قول خود عمل نکردند، اکنون با 2 فرزند خود که دانشجو هستند، در پارکینگ یکی از بستگان زندگی می‌کنیم. او اضافه می‌کند: چون دیگر برایمان پولی نمانده‌است که خانه‌ای را اجاره کنیم. اگر از روز اول می‌گفتند که مسکن مهر وضعیتش این چنین می‌شود، با همان پولی که بابت خرید مسکن مهر دادیم یک خانه‌ 40 متری می‌خریدیم که سرپناهی برای زمستان داشته باشیم. حذف امکانات قید شده در قرارداد، 2 سال تاخیر در واگذاری و ... همه اینها درد مشترک بسیاری از متقاضیان مسکن مهر در کشور است.

مسکن مهر که قرار بود بخشی از بی‌عدالتی‌ها را در حوزه مسکن پایان یا حداقل تخفیف بدهد و افراد فرودست را صاحب خانه کند، اکنون خود به زمینه‌ای برای گسترش این تبعیض‌ها تبدیل شده است. قشری در برابر بسیاری از بی‌عدالتی‌ها تنها به دلیل ترس از دست دادن تنها سرپناه آینده خود سکوت کرده‌اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد