مسکن مهر دولت دهم زمینه ساز استیضاح وزیر دولت یازدهم

طی روزهای اخیر انتقادات از وزیر راه وشهرسازی به اوج خود رسید ؛ عدم همکاری سایر وزارتخانه ها با معاونان ومدیران عباس اخوندی برای تکمیل مسکن مهر و ناتوانی کادر وی در ارایه راهکاری برای تامین نیاز مردم به مسکن و بازاری که راکد است وهر روز قیمتی جدید را تجربه میکند و زمینه را برای انفجار قیمتی درسالهای بعد مهیا میکند کمترین بهانه برای تاختن به عملکرد این وزیر دولت دهم است .

 

درعین حال برخی جابجایی ها درپروژه های مهم و صد البته اعتقاد نداشتن مدیران فعلی به طرحهای در دست اجرای مدیران قبلی به گونه ای پیشرفته که زمزمه ها استیضاح وزیر را کاملا علنی کرده وحتی جمع اوری امضا نیز شروع شده است .

این درحالی است که برخی نمایندگان استیضاح این وزیر را بخاطر پروژه هایی که دردولت قبل شروع شده و فقط مشکلاتش برای این دولت باقی مانده را به دور از انصاف میدانند..  دراین خصوص یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وضعیت بازار مسکن به قدری آشفته شده که نمایندگان به این نتیجه رسیده اند باید با برخورد و کلید زدن طرح استیضاح آخوندی وزیر راه و شهرسازی اوضاع را مدیریت کنند.

عباس فلاحی باباجان تا امروز فضای بازار مسکن با تدبیر کمیسیون عمران مجلس مدیریت شده است،والا بازار مسکن تا بحال فروریخته و به هم خورده بود.

نماینده مردم اهروهریس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ یک از نمایندگان و اعضای کمیسیون عمران مجلس از وضعیت بودجود آمده در بخش مسکن رضایت ندارند،گفت: نمی توان با این وضعیت به آینده بازار مسکن خوش بین بود و نگرانی شدیدی در این خصوص وجود دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: نمایندگان در حد توان تا امروز فضای بازار مسکن را مدیریت کردند و تدبیری که باید در این خصوص انجام می شد را اتخاذ کردند ولی متاسفانه تا امروز توقعی که از وزارت راه و شهرسازی وجود داشت برآورده نشده است.

فلاحی گفت:در مدت روی کار آمدن دولت تدبیر و امید،گمان می رفت در 6 ماه اول چون دولت تازه روی کار آمده است نمی توان خیلی از آن انتظار داشت،اما متاسفانه بعد از آن هم اتفاق خاصی در حوزه مسکن مشاهده نشد و تنها امروز و فردا کردند.

وی ادامه داد: امیدوار بودیم بعد از پایان فصل تابستان مسایل مربوط به حوزه مسکن و طرح جامع جمع بندی و تعیین تکلیف شود،اما طرح های متفاوتی که هر روز از آن صحبت شد و هیچ کدام به نتیسجه نرسید ما را روز به روز ناامیدتر کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با انتقاد از وجود تناقض بین بانک ها و وزارتخانه،طرح های ضعیف،ابتر و ناقص و غیر کارشناسی شده در بخش مسکن،تصریح کرد: در حال حاضر فضایی بوجود امده که اگر با اتخاذ تدابیر لازم آن را مدیریت و ساماندهی نکنیم خسارت های جبران ناپذیری را به دنبال دارد و این روند به ضرر ملت خواهد بود.

فلاحی با تاکید بر نظارت مجلس بر وضعیت بازار مسکن و برنامه دولت برای این بخش،گفت: تا کی باید منتظر بمانیم تا وضعیت نامطلوب مسکن مهر،مسکن اجتماعی و ارائه تسهیلات به متقاضیان این بخش ادامه یابد و نواقص رفع نشود.

عضو کمیسیون عمران مجلس از رویکرد جدید مجلس در قبال بلاتکلیفی حوزه مسکن و بی توجهی دولت نسبت به متقاضیان این بخش خبر داد و گفت: وضعیت به قدری آشفته شده است که نمایندگان مجلس به این نتیجه رسیده اند که باید با برخورد و کلید زدن طرح استیضاح آخوندی وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم اوضاع را مدیریت کنند.

فلاحی افزود: همه نمایندگان نسبت به وضعیت بخش مسکن نگران هستند و تنها راهکار موثر برای تغییر این وضعیت را استیضاح وزیر راه و شهرسازی می دانند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه موضوع استیضاح آخوندی از مدتها قبل مطرح بوده است،گفت: نمایندگان تا امروز صبوری کردند تا شاید قدمی از سوی مسئولان وزارت راه و شهرسازی برای تغییر وضعیت و ساماندهی بخش مسکن برداشته شود که متاسفانه چنین اتفاق نیافتاد.

وی با انتقاد از اعمال مدیریت سلیقه ای در حوزه راه و شهرسازی و تغییر معاون پارلمانی وزارتخانه،گفت: برای جمع و مدیریت کردن این فضای نامطلوب چاره ای جز استیضاح وزیر نداریم و تا پیش از این هر ابزار و اقدامی که مانع از این اقدام بود را به کار بستیم اما نتیجه ای نداشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هدف ما از استیضاح وزیر راه و شهرسازی تقابل با دولت روحانی نیست اما متاسفانه روزی را نمی توان به یاد داشت که مردم به علت نابسامانی حوزه مسکن مقابل مجلس تجمع نکنند و فریاد یاحسین سرنداده باشند و ما پاسخ به دادخواهی مردمرا وظیفه خود می دانیم و بر این اساس طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی را با جدیت پیگیری می کنیم.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد