قائم مقام وزیر مسکن: بیش از 1.3 میلیون مسکن مهر آب و برق ندارند

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: 660 هزار واحد مسکن مهر در کشور فاقد آب هستند، 675 هزار واحد برق ندارند و 715 هزار واحد نیز گازکشی نشده‎اند و تمام آنها مشکل دفع فاضلاب دارند. 

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر افزود: برابر قانون ساماندهی، دستگاه‎های متولی مکلف به تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی هستند. 

وی گفت: تا شش ماهه اول سال جاری هزار میلیارد تومان جهت تکمیل پروژه‎هایی که آماده تحویل و اسکان هستند با اولویت‎بندی اختصاص داده شده است که با معرفی وزارت راه و شهرسازی اعلام می‎شود که هر پروژه به چه چیزی احتیاج دارد و در مورد آنها تصمیم‎گیری‎ نهایی صورت می‎گیرد. 

 

 اصغری مهرآبادی اظهار کرد: یکشنبه هفته آینده در جلسه‎ای که با وزیر نیرو داریم در مورد نحوه اقدام درباره این پروژه‎ها تصمیم‎گیری خواهد شد. 


وی با اشاره به خدمات روبنایی گفت: در این زمینه مشکل جدی وجود ندارد و 2250 مدرسه، 840 باب مسجد، 450 واحد درمانی و 300 کلانتری ساخته شده است. 


قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر خاطرنشان کرد: در بحث بیمه برابر مصوبه دولت دهم 5200 تومان باید گرفته شود که در استان‎های مختلف با سلیقه‎های متفاوت عمل می‎کنند. باید از مردم 5200 تومان گرفته شود. قرار است نامه‎ای تنظیم شود که دولت تعهد کند مابه‎التفاوت را بپردازد تا کار تعطیل نشود. 


وی با اشاره به بحث مالیات مسکن مهر گفت: در اغلب آنها مشکل مالیاتی داریم و در بعضی مناطق حتی 14 برابر نیز گرفته می‎شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد