تشکیل کارگروه ویژه برای افزایش قیمت مسکن‌ مهر

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به اینکه دولت متعهد شده است عدالت برای همه مردم در نظر گرفته شود، اما متاسفانه افزایش اخیر قیمت مسکن یک رفتار مبتنی بر عدالت نیست.


نبی‌الله احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار  اقتصاد پرس  درباره اقدامات کمیسیون عمران مجلس برای تجمع معترضان به افزایش قیمت مسکن‌مهر مقابل مجلس گفت: کارگروهی متشکل از چند نفر از نمایندگان مجلس و مسوولان اجرایی افزایش مسکن‌مهر را آسیب شناسی کردند و گزارشی نیز در این راستا تهیه شده است... 

نماینده مردم اراب و زرین‌دشت در مجلس با اشاره به افزایش قیمت مسکن‌مهر شهرهای جدید پرند و پردیس افزود: با توجه به اینکه دولت متعهد شده است عدالت برای همه مردم در نظر گرفته شود، اما متاسفانه افزایش اخیر قیمت مسکن یک رفتار مبتنی بر عدالت نیست.


وی افزود: برخی متقاضیان واحدهای مسکن‌مهر خود را تحویل گرفته‌اند و در آنجا مستقر شده‌اند، اما افرادی که تجمع کردند، علاوه بر اینکه مسکن خود را با تاخیر تحویل گرفته‌اند، مشمول افزایش قیمت نیز شده‌اند که این مغایر با عدالت‌محوری است.


احمدی ادامه داد: ضمن اینکه این افراد در طول مدتی که واحد خود را با تاخیر دریافت کردند، مستاجر بودند و متناسب با مناطقی که در آنجا سکونت داشتند، هزینه‌های اجاره را متحمل شدند و اکنون نیز باید مابه‌التفاوت این افزایش قیمت اخیر را بپردازند.


عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مسکن‌مهر دو منبع مالی برای تامین اعتبارات دارد، افزود: بازپرداخت تسهیلاتی که متقاضیان بعد از دریافت وام خود می‌پردازند و همچنین آورده متقاضی، دو منبع تامین مالی مسکن‌مهر است.


احمدی گفت: از طرفی با توجه به اینکه دولت با کمبود منابع برای پروژه‌های مسکن‌مهر مواجه است، می‌تواند با افزایش تسهیلات مسکن‌مهر به میزان اندک کسری خود در این بخش را جبران کند.


گفتنی است، پس از اینکه دستورالعمل افزایش قیمت مسکن‌مهر (متری ۱۰۰ هزار تومان) ابلاغ شد، برخی از متقاضیان مسکن‌مهر پرند و پردیس با تجمع مقابل مجلس و تنظیم نامه اعتراض خود را نسبت به افزایش قیمت مسکن‌مهر اعلام کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد